Niște ”caractere” românești (1.120 cuvinte, 1 imagine)
Jean Sévillia Corectitudinea istorică
Februarie 2002. De la Paris la Berlin, în
toate sălile de cinematograf rulează Amen,
noul film al lui Constantin Costa-Gavras, adaptat după piesa Vicarul a lui Rolf Hochhuth. Nici o
economie de buget: filmului i se face publicitate pretutindeni.
...Din clipa în care germanii ocupă Roma,
în 1943, el trăiește sub amenințarea de a fi făcut prizonier. Hitler a pregătit
planurile în acest sens, iar Pius XII știe acest lucru. La 6 septembrie 1943 -
... - suveranul pontif îi convoacă pe cardinalii romani pentru a le spune că va
fi probabil răpit, chiar ucis. El le ordonă să fie gata să plece de la Vatican
spre Portugalia, unde vor trebui să aleagă un nou papă și să formeze o nouă
Curie. Pius XII, care a redactat o scrisoare de demisie, mai adaugă că, atunci
cînd naziștii vor pune mîna pe el, îl vor aresta pe Eugenio Pacelli, nu pe
suveranul pontif.
ȘI DACĂ PIUS AL XII-LEA NU E DECÎT UN
PRETEXT ?
*********************************************************************
Nu are rost să intrăm în alte detalii, cu excepția cîtorva persoane și personaje.
1) - Constantin Costa-Gavras — auto-proclamat
comunist (tatăl, membru al
rezistenței grecești pro-sovietice).
2) - Marcel Iureș = Papa Pius al XII-lea (în film)
3) - Ion Caramitru = ”Contele” Fontana (în film) - tatăl lui Ricardo
Fontana
Vasăzică doi actori români, de primă mărime, au contribuit din plin la un
semnificativ atac murdar împotriva Bisericii Catolice. DOI INTELECTUALI DE VÎRF ai României ante și post-decembriste (pare-se
persecutați & disidenți sub odiosul regim comunisto-scorniceștean) au lins
tălpile unei javre-gavre franco-greco-sovietice doar pentru ”cîțiva dolari în plus” (eventual mărci germane, că euro
încă nu apăruse).
Nu de inteligențe duce lipsă România, ci
de CARACTERE. (Titu Maiorescu)

KGB ― ”MĂSURI ACTIVE”
Una din primele ținte ale lui Agaianț în
fruntea Departamentului D în 1959 a fost reprezentată de Germania occidentală,
pe care KGB-ul o prezenta ca ticsită de neo-naziști. Pentru testarea unei
„măsuri active”, care urma să fie experimentată în Germania, Agaianț trimite un
grup de ofițeri într-un sat din apropierea Moscovei care să afișeze acolo
svastici, sloganuri antisemite și să profaneze morminte evreiești la adăpostul
întunericului. Informatorii KGB din sat au raportat că, deși incidentul a alarmat
pe mulți locuitori ai satului, o mică minoritate antisemită a comis acte
antievreiești pe cont propriu, imitînd provocarea KGB-ului.
În iarna 1959-1960, Agaianț a utilizat
aceeași tehnică, cu mare succes, în RFG. Agenți din Germania de Est au fost
expediați în Germania de Vest, pentru a devasta memorialuri, sinagogi și
magazine evreiești și pentru a picta lozinci antisemite. Huligani locali și
neonaziști au continuat în mod spontan campania KGB-ului. Între Crăciunul
anului 1959 și jumătatea lui februarie 1960, autoritățile vest-germane au
înregistrat 833 de acte antisemite. Campania a încetat în mod spontan, însă nu
înainte ca reputația Germaniei federale să fi fost grav prejudiciată. Ziarul
New York Herald Tribune sumarizează reacția mass media cu titlul „Bonn-ul este
incapabil să elimine otrava nazistă.”
Christopher Andrew & Oleg
Gordievski ― KGB „Istoria secretă a operațiunilor sale externe de la Lenin la
Gorbaciov” ― Editura ALL pag.322-323
*********************************************************************
În 1960 Nikita Sergheevici HRUȘCIOV aprobă un plan de diabolizare al Papei Pius
XII (decedat în 1958) sub cuvîntul de ordine ”Morții nu se mai pot apăra”.
Același Agaianț conduce operațiunea.
Trei ani mai tîrziu, un oarecare Rolf
Hochhuth (cetățean – nota bene – al părții ne-comuniste a Germaniei) scoate din
buzunar piesa de teatru ”Vicarul” (pînă în acel moment individul nu scrisese
absolut nimic semnificativ). Respectiva
”operă literară” insinua, pornind de la un personaj real, că biserica romană
cunoscuse perfect crimele naziste, dar A TĂCUT și NU A ÎNTREPRINS NIMIC
fiindcă… simpatiza cu Hitler (consecință directă a ”antipatiei” față de URSS).
După ce premiera a fost jucată la Berlin
(VEST) sub regia lui Erwin Piscator (un comunist atît de ”ascuns” încît numai
Bertolt Brecht îl mai putea crede pe cuvînt) piesa a cunoscut un succes
remarcabil de-a lungul și de-a latul teatrelor occidentale, inclusiv pe
Broadway.
Anii au trecut, controversele pe marginea
”Vicarului” se cam fleșcăiră.
În 1999, un jurnalist britanic, John
Cornwell, publică o carte tradusă în șase limbi, lansată cu mare vîlvă, în
aceeași zi, în tot Occidentul. Titlul cărții e suficient pentru a-i înțelege
orientarea: Hitler´s Pope. „Un papă al lui Hitler”. Pius al XII-lea, acuză
autorul, „era un papă ideal pentru scopurile inexprimabile ale lui Hitler. Era
un pion în jocul lui Hitler.” [...]
De ce i se aduc aceste acuzații după
șaizeci de ani ? Poate că explicația trebuie s-o căutăm în altă parte. Cartea
... se încheie cun un violent rechizitoriu împotriva lui Ioan Paul al II-lea,
UN PAPĂ AUTORITAR. (???)
Mai departe: în 2002, brusc, subit și absolut
întîmplător (?), Hochhuth iese din nou la iveală, iar ”Vicarul” devine FILM
!
Vorbim despre ”producția cinematografică”
AMEN ― sub bagheta ”renumitului” regizor greco-francez Costa-Gavras. Adică un
alt comunist de bîlci, teleghidat de la Moscova, bine-trăitor în libertatea
occidentală. Nici o economie de buget: filmului i se face publicitate
pretutindeni, premiera are loc în toate capitalele Europei.
Și dacă Pius al XII-lea nu e decît un
pretext ?
În fine ceea ce ne interesează pe noi ar
fi contribuția românilor la acest reînnoit atac asupra bisericii catolice: doi
”glorioși” actori valahi joacă în film (Marcel Iureș = Papa Pius al XII-lea, Ion
Caramitru = ”Contele” Fontana).
Și acum iată o schema grafică pe înțelesul
oricui:
Comments
Post a Comment